2.2.0.405

Bij de verhuur van een onroerend goed is de verhuurder verplicht om het verhuurcontract te registeren bij de federale overheid.
Sinds 2008 kan u als verhuurder uw huurovereenkomst op een digitale manier registreren bij de Federale Overheidsdienst (FOD) Financiën met de e-service MyRent.

Als professional kan u dit voor uw verhuurders doen met MyRent Pro, een realisatie die er gekomen is dankzij de samenwerking tussen BIV en de Federale Overheidsdienst Financiën.
Met MyRent Pro registreert u uw huurovereenkomsten voor huisvesting automatisch online.

MyRent Pro werd aanvankelijk ontwikkeld voor erkende vastgoedmakelaars, BIV-leden.
Echter kunnen ook 'geverifieerde medewerkers' (SF323) hiervan gebruik maken, dit op voorwaarde dat er zich een actief BIV-lid in de organisatie bevindt en de tool heeft geregistreerd.


Sinds enige tijd kunnen ook Sociale Huisvestingsmaatschappijen, Sociale Verhuurkantoren en vele andere vastgoedprofessionals gebruik maken van MyRent Pro.

Bij de registratie dient u simpelweg de hoedanigheid te kiezen die voor u van toepassing is.

MyRent Pro werd aanvankelijk ontwikkeld voor erkende vastgoedmakelaars, BIV-leden.
Echter kunnen ook 'geverifieerde medewerkers' (SF323) hiervan gebruik maken, dit op voorwaarde dat er zich een actief BIV-lid in de organisatie bevindt en de tool heeft geregistreerd.


Sinds enige tijd kunnen ook Sociale Huisvestingsmaatschappijen, Sociale Verhuurkantoren en vele andere vastgoedprofessionals gebruik maken van MyRent Pro.

Bij de registratie dient u simpelweg de hoedanigheid te kiezen die voor u van toepassing is.

MyRent Pro is beschikbaar in het Nederlands en in het Frans.
Wisselen van taal doet u door bovenaan op "NL" of "FR" te klikken en de gewenste taal te selecteren.
Uw keuze wordt onthouden voor uw volgende aanmeldingen.

U kan ons steeds bereiken via support@myrentpro.be. Wij doen ons uiterste best u zo spoedig mogelijk van een antwoord te voorzien.

Gelieve in uw mail duidelijk te vermelden wat uw vraag precies is of welke foutmelding u exact tegen zou komen.
Een beeld zegt vaak meer dan duizend woorden, een schermafbeelding van het probleem aan uw mail toevoegen is bijgevolg altijd welkom.
Graag ook vermelden welke browser u gebruikt en met welk besturingssysteem u werkt (Windows …, Mac OS X…). Dit helpt ons vaak al een stap verder.